تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند؛ تجربیات خوشایند و ناخوشایند
تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند
26 خرداد 1402

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند؛ تجربیات خوشایند و ناخوشایند

شنیدن تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند؛ شما را در انجام یا عدم انجام جراحی های لاغری کمک می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند آگاه شوید. همچنین شما می توانید در بخش انتهایی این صفحه در قسمت نظرات تجربه خود و اطرافیان را نسبت به انواع جراحی های لاغری را با ما در میان بگذارید.

روش انجام جراحی اسلیو معده چگونه است؟

عمل اسلیو معده به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود و یکی از ایمن ترین و کم تهاجمی ترین روش های جراحی چاقی محسوب می شود. در طی این عمل لاغری حدود 60 الی 80 درصد از معده توسط استاپلر بریده شده و از بدن خارج می شود و باقی مانده معده به صورت لوله یا موز می باشد.

به دلیل کاهش حجم معده طبیعتا میزان ظرفیت پذیرش غذا هم کاهش پیدا می کند. همچنین در تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند شنیده می شود که به دلیل برداشته شدن بخشی از معده که هورمون گرلین (هورمون تحریک کننده اشتها) را ترشح می کند؛ افراد اشتهای کمتری برای غذا خوردن دارند.

جراحی اسلیو معده

حین جراحی اسلیو چه اتفاقی می افتد؟

  1. برش های کوچکی به منظور وارد کردن ابزارهای جراحی به داخل شکم توسط جراح ایجاد می شود.
  2. ابتدا وضعیت معده و رگ های خونی اطراف معده بررسی می شود.
  3. لاپاراسکوپ از طریق حفره ایجاد شده وارد معده می شود.
  4. حدود 60 الی 80 درصد از معده برش داده می شود و بخش باقی مانده شبیه به یک موزه باقی می ماند.
  5. در آخر بخش باقی مانده معده بخیه زده می شود و یا به اصطلاح منگنه می شود.

عمل اسلیو چگونه باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟

عمل اسلیو از دو طریق باعث لاغری و کاهش وزن می شود:

  • به دلیل کاهش قابل توجه حجم معده بیمار، فرد خیلی سریع احساس سیری سریع پیدا می کند و دست از غذا خوردن می کشد.
  • در طی این جراحی لاغری بخشی از معده که وظیفه ترشح هورمون تحریک اشتها به نام گرلین را بر عهده دارد برداشته می شود که همین امر باعث کاهش احساس گرسنگی بیمار می شود.

بنابر تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند؛ افراد در 18 الی 24 ماه اول پس از عمل اسلیو حداقل 50 درصد کاهش وزن را تجربه کرده اند.

شایان ذکر است که در تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند و در انتخاب جراح اسلیو خود دقت لازم را داشته اند و همچنین به مراقبت های بعد از عمل نیز توجه داشته اند کاهش وزن 60 الی 80 درصدی هم دیده شده است. نباید این نکته را فراموش کرد که داشتن یک رژیم مناسب بعد از عمل و انجام ورزش بعد از عمل اسلیو نیز به اندازه انتخاب جراح متبحر برای رسیدن به هدف لاغری و تناسب اندام مهم است.

کاهش وزن پس از عمل اسلیو معده
افراد پس از عمل اسلیو حدود 50 الی 80 درصد از اضافه وزن خود را از دست می دهند.

طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند چه نکات مراقبتی بعد از عمل لازم است؟

دوران نقاهت عمل اسلیو معده چندان طولانی نیست و افراد 1 تا 2 روز پس از جراحی می توانند به خانه بروند. البته در خانه می بایست تا 2 هفته به رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده پایبند باشید.

طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند و از نتیجه این جراحی راضی هستند؛ شنیده می شود که در مراقبت های پس از جراحی اسلیو بسیار دقیق بودند. برای مثال این افراد تا چند روز اول فقط از مایعات، غذاهای نرم و پوره شده استفاده می کردند و پس از اجازه پزشک به سمت غذاهای سفت و جامد رفته اند.

این افراد می گویند که تا دو هفته به هیچ عنوان سراغ رژیم غذایی عادی و روزانه خود نرفته اند. همچنین بعضی از این افراد برای رفع کمبود برخی ویتامین ها با تجویز پزشک مکمل های دارویی نیز مصرف کرده اند.

نظرات کسانی که عمل اسلیو معده انجام دادن چگونه است؟

همان طور که می دانید چاقی یکی از مشکلات اکثر جوامع است و این عارضه علاوه بر تاثیری که بر ظاهر و تناسب اندام افراد دارد؛ منشا بسیاری از بیماری های خطرناک است.

طبق تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند این افراد حدود 70 الی 80 درصد از وزن اضافی خود را از دست داده اند. همچنین در جراحی اسلیو معده 80 درصد از حجم معده در بخش بالایی آن برداشته می شود. نتیجه این کار هم می شود کاهش مواد غذایی مصرفی از سوی فرد، کاهش کالری دریافتی روزانه و در نهایت کاهش وزن و لاغری. در حال حاضر یکی از ایمن ترین و پرطرفدارین روش های جراحی لاغری در سرتاسر جهان عمل جراحی اسلیو معده است.

بررسی دلایل بروز چاقی با توجه به تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

دلایل ابتلا به چاقی بسیار زیاد هستند که از جمله شایع ترین دلایلی که افراد به سمت جراحی های لاغری مثل اسلیو معده، بای پس معده و … سوق می دهد عبارتند از:

استفاده از رژیم غذایی نامناسب

در صورتی که رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید و در برنامه غذایی روزانه خود از مواد حاوی چربی و کربوهیدرات بیش از حد مجاز استفاده کنید پس از مدتی دچار اضافه وزن و چاقی خواهید شد.

شما در مراحل ابتدایی چاقی و اضافه وزن می توانید با انجام ورزش های مناسب برای لاغری و همچنین رژیم لاغری مناسب از شر چربی های جمع شده در بدنتان خلاص شوید. اما اگر نسبت به انجام حرکات ورزشی و همچنین پیروی از رژیم های لاغری کوتاهی کنید ممکن است تنها راه حل شما برای خلاصی از چاقی و اضافه وزن انجام جراحی های لاغری باشد.

پرخوری

یکی از دلایل اصلی چاقی و اضافه وزن زیاده روی در غذا خوردن یا همان پرخوری است.

بی تحرکی

متاسفانه به دلیل سبک زندگی مدرن و ماشینی، تحرک افراد به حداقل ممکن رسیده است. به همین دلیل پزشکان به منظور جلوگیری از افزایش وزن و ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت، بیماری های قلبی-عروقی و … پیروی از برنامه های ورزشی روزانه را توصیه می کنند. اگر به هر دلیل به دلیل عدم تحرک دچار چاقی مفرط شوید؛ عمل اسلیو برای شما بهترین گزینه است.

ژنتیک

ممکن است دلیل چاقی افراد اکتسابی نباشد؛ اما می تواند وابسته به مسائل انتسابی باشد. به این معنی که امکان دارد ژن چاقی در والدین  وجود داشته باشد و این ژن به فرزندان هم انتقال پیدا کند.

افزایش سن

در اکثر مواقع به دلیل افزایش سن توان حرکتی و انجام فعالیت های مختلف در افراد کاهش پیدا می کند. به همین دلیل اصولا با بالا رفتن سن، وزن شما به طور ناخودآگاه افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: قیمت جراحی اسلیو معده

تجربیات خوشایند و ناخوشایند افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

قطعا هر عمل جراحی در کنار مزایایی که دارد ممکن است عوارضی را هم در پی داشته باشد که عمل اسلیو معده هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با تجربیات ناخوشایند و خوشایند کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند آشنا می شوید:

تجربیات خوشایند

  • قطعا کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، یکی از اصلی ترین اهداف افرادی است که به سمت جراحی های لاغری مثل اسلیو معده کشیده می شوند؛ است. عمل اسلیو معده با کاهش 60 الی 80 درصدی اضافه وزن؛ تجربه خوشایندی از لاغری و تناسب اندام را برای افراد به ارمغان می آورد.
  • در تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند شنیده می شود که این افراد پس از دنبال کردن انواع رژیم های لاغری و انجام فعالیت های بدنی شدید که نتوانستند به تناسب اندام برسند با جراحی اسلیو به یکی از آرزوهای خود دست یافتند.
  • عمل اسلیو معده علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن و تناسب وزن می شود منجر به کنترل، بهبود و درمان بیماری های مرتبط با چاقی اعم از فشار خون بالا، دیابت نوع دو، کلسترول بالا و …. نیز می شود.

تجربیات ناخوشایند

  • یکی از تجربیات ناخوشایندی که پس از عمل اسلیو افراد تجربه می کنند؛ بروز دردهای ناشی از شکاف و زخم های ایجاد شده روی شکم است که البته به نسبت آستانه تحمل درد افراد این تجربه می تواند متفاوت باشد.
  • برخی از افراد پس از عمل اسلیو تجربه بوی بد دهان را داشته اند که البته این بوی بد دهان پس از بازگشت به رژیم غذایی عادی کاملا رفع می شود.
  • در تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند به ندرت شنیده می شود که فرد برگشت وزن را تجربه کرده است. احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو تقریبا صفر است تنها افرادی ممکن است بازگشت وزن را تجربه کنند که زیر تیغ جراحی یک پزشک بی تجربه این عمل را انجام داده باشند و یا اینکه پس از جراحی به مراقبت های لازم اعم از رژیم غذایی مناسب، ورزش های بعد از عمل اسلیو معده و … توجهی نکرده اند.
  • در نظرات کسانی که عمل اسلیو معده انجام دادن مشاهده می شود که خانم هایی که قصد بارداری پس از عمل اسلیو را دارند باید 18 ماه صبر کنند و سپس اقدام بارداری کنند.
  • از افرادی که عمل اسلیو انجام داده اند پرسیده شده است که آیا عمل اسلیو باعث کاهش میل جنسی آنها شده است؟ اکثر آنها جواب داده اند خیر و برخی از آنها نیز گفته اند نه تنها کاهش میل جنسی را تجربه نکرده اند بلکه پس از این عمل به دلیل کاهش پیدا کردن هورمون لیپیتین، افزایش قدرت میل جنسی را هم تجربه کرده اند.  
  • طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند؛ ریزش مو بعد از عمل اسلیو را نیز برخی از افراد تجربه کرده اند. ریزش مو بعد از جراحی اسلیو امری عادی است که و پس از گذشت حداکثر 5 ماه این مشکل به طور کامل رفع می شود. البته در صورت پیروی از اصول تغذیه رژیم اسلیو و مصرف مکمل ها و ویتامین های A,B,C احتمال ریزش مو بعد از جراحی کاهش پیدا می کند.

در ویدئو زیر کارشناس سیرا درباره بارداری بعد از عمل اسلیو معده توضیحات لازم را می دهد:

آیا همه افراد چاق می توانند عمل اسلیو معده انجام دهند؟

خیر، انجام عمل اسلیو معده تنها برای افرادی مناسب است که دچار چاقی شدید هستند و با گرفتن رژیم لاغری و انجام ورزش، کاهش وزن نداشته اند. برای تشخیص اینکه یک فرد کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو هست یا خیر نیاز به محاسبه bmi (شاخص توده بدنی) است. در صورتی که این شاخص عدد بالای 35 را نشان دهد، با صلاحدید پزشک امکان انجام عمل اسلیو وجود دارد.

سوالات متداول تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

طبق تجربیات عمل اسلیو کاهش وزن پس از عمل اسلیو چقدر است؟

میزان کاهش وزن پس از عمل اسلیو معده تا دو سال حدود 60 الی 80 درصد از اضافه وزن فرد است.

طبق تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند آیا بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو عادی است؟

بله این مشکل کاملا گذرا و موقتی است و با برگشتن به رژیم غذایی عادی بوی بد دهان هم رفع می شود.

طبق تجربیات عمل اسلیو احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو چند درصد است؟

در صورتی که این جراحی توسط بهترین جراح اسلیو انجام شود و شما در انجام مراقبت های بعد از عمل کوتاهی نکنید، احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو تقریبا صفر درصد است.

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

نمی توان رقم دقیقی برای هزینه عمل اسلیو معده اعلام کرد. زیرا تعرفه این عمل جراحی لاغری به فاکتورهای مختلفی مثل هزینه بیهوشی، دستمزد جراح و سایر پرسنل اتاق عمل، هزینه آزمایشات و عکسبرداری های قبل و بعد عمل و … بستگی دارد.

طبق تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند آیا امکان بارداری بعد از جراحی وجود دارد؟

بله امکان بارداری بعد از عمل اسلیو وجود دارد فقط باید بانوان 18 ماه پس از جراحی اسلیو اقدام به بارداری کنند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.